Vanliga frågor och svar

Hur och när får jag koden till släpet?

Innan din bokning startar kommer du få ett sms med en kod till ditt släp. Vi schemalägger utskicken och du bör ha fått din kod senast en timme innan din bokning startar. Om du bokar med kort varsel skickar vi ut koden så snabbt vi kan.

Jag får inte upp låset, vad gör jag?

Förutom att dubbelkolla koden behöver låset tryckas ihop med bygeln för att kunna öppnas. I vissa fall kan man behöva ta i lite extra.

Vad gör jag om lamporna på släpet inte fungerar som de ska?

Kontrollera att elkabel och eventuell adapter sitter åt ordentligt på släpet och din bil. På insidan av grindarna finns en svart brevlåda med ersättningskablar och adaptrar som du kan testa för att se om det fungerar bättre. Se fler tips i vår checklista här

Jag får inte av släpet från bilen, vad gör jag?

Se till att släpet inte är baktungt, att handbromsen på släpet inte är i samt att stödhjulet inte tar i backen. Se fler tips i vår checklista här

När kan jag lämna tillbaka släpet?

Du kan lämna tillbaka släpet när du vill inom tidsramen för din bokning. Grindarna är öppna 07:00-18:00 på vardagar och 09:00-13:00 på lördagar. Utanför dessa tider parkeras släpet utanför grindarna, till höger framför vår skylt. Var vänlig och ställ ej släpet så att det blockerar grindarna.

Vad händer om jag blir sen med återlämningen?

Det är viktigt att du kontaktar oss vid eventuell försening. Vid försening kan 250 kr per påbörjad halvtimme debiteras, samt eventuell förlorad intäkt. Läs mer om våra villkor här.

Vem kontaktar jag om något strular?

Emma på 070-562 26 13 eller Mathias på 076-188 91 40. Du kan också mejla oss på info@katrineholmsslapvagnar.se om det inte är brådskande.

Hur snabbt kan jag hämta släpet om jag bokar via hemsidan?

Bokningar på hemsidan behöver göras minst 1 timme före upphämtning. Har du mer bråttom än så? Ring oss på 0150-14070.

Jag har problem med betalningen, vad gör jag? 

Vad tråkigt att det krånglar! Hör av dig till oss så hjälper vi dig med detta. 

Varför blev mitt släp avbokat? 

När du genomfört en bokning behöver den betalas inom 30 minuter för att bekräftas och behållas. Om betalning inte sker inom 30 minuter kommer släpet automatiskt att avbokas. Du kan då göra en ny bokning på hemsidan. Hör gärna av dig till oss om något strular. 

Utför ni reparationer eller försäljning av släpvagnar?

Vi har enbart uthyrning av släp och erbjuder ingen reparation, service eller försäljning.

Har ni bil- eller båttrailer?

Vi har för tillfället ingen bil- eller båttrailer att hyra ut. Samtliga släpvagnstyper hittar du här.

När kan jag hämta släpet?

Upphämtning sker inom ramen för din tidsbokning på vardagar 07:00–18:00 och på helger 09:00–18:00. Övrig tid enligt överenskommelse.

Var hämtar och lämnar jag?

Adressen är Vassmogatan 6 i Katrineholm, vi hyr parkering av AD Bildelar.

Hur mycket får jag lasta släpet med?

Du hittar all information du behöver om våra släpvagnar här.

Du kan använda Transportstyrelsens släpvagnskalkylator för att ta reda på vilka av våra släp du får dra med din bil. Det går bra att använda följande registreringsnummer för referens:

Högt & långt: WNL18N

Lågt & långt: XCT29M

Släp med kåpa: OKJ018

Gallersläp: BMN25G

Vad innebär skadekostnadsskydd?

Skadekostnadsskydd är en tjänst man kan köpa till i samband med bokningen. Tjänsten täcker kostnader för eventuella skador på det uthyrda hyresobjektet och dess tillbehör som uppgår till 1000kr. Läs mer om skadekostnadsskyddet och våra villkor här.

Hur fungerar försäkring och självrisk?

Samtliga släpvagnar är försäkrade. Kunden ansvarar för att betala självrisken på 7 500 kr vid nyttjande av försäkring samt skador som inte täcks av försäkringen. Läs mer om våra villkor här.

När kan jag senast göra en avbokning?

Avbokningar ska ske senast 2 dygn innan bokningstillfällets start för rätt till återbetalning.

Kan jag få hjälp att koppla på släpet?

Vi är en obemannad station och har tyvärr ingen möjlighet att hjälpa er på plats. I mån av tid hjälper vi er gärna över telefon. Du kan även ta hjälp av vår checklista här.

Vad händer om jag lämnar tillbaka smutsigt?

Släpvagnen ska lämnas tillbaka i gott och rent skick. Om släpet inte återlämnas i gott och rent skick har uthyraren rätt att debitera kunden 500 kr för detta.

Kan jag använda släpet utanför Sverige?

Det går i de flesta länder men endast efter medgivande från uthyraren.

Kontakta oss

Katrineholms Släpvagnar

Vassmogatan 6, 641 49 Katrineholm

0150-14070

info@katrineholmsslapvagnar.se